23948sdkhjf

Tjänst säljs för 100 miljoner

Industristrategen Hanza har inlett nya samarbetsavtal med sin tjänsteprodukt MIG under en fyraårsperiod.
MIG är en viktig del av företagets affärsmodell, vilken går ut på att optimera kundens tillverkningsprocess och skapa tillväxt och lönsamhet genom hela produktionsledet

Hanza är noterat på First North och har inlett samarbete med två internationella industriföretag för att öka deras konkurrenskraft. MIG-konceptet ska hjälpa företagen med att skapa en ny tillverkningsstrategi med komplett leverantörskedja för de nya produkterna, inklusive fullskalig produktion.

– Genom att vara ett kunskaps- och tjänsteföretag, snarare än bara en tillverkare, kan vi öka värdet för våra kunder och därmed även för företaget, säger Erik Stenfors, vd Hanza.

– Med MIG undersöker vi ekonomin för tillverkningen. Ibland kostar logistiken lika mycket tillverkningen och det kan man då rätta till.

Den tillverkningen som faller ut inom projektet är planerad att starta i slutet av 2015 och kommer beröra flera av Hanzas produktionsenheter, huvudsakligen i Estland.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.375