23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Pressrelease: Torbjörn Lantz ny VD för PMC Cylinders

| Medlemsnyhet | Företag PMC Cylinders AB

Den 13 maj tillträdde Torbjörn Lantz, tidigare VD på Tranter International som ny VD på PMC Cylinders.

Torbjörn kommer närmast från Tranter International AB där han var VD under 10 år. Han är civilingenjör från KTH och har arbetat i internationell miljö under lång tid. Han har utvecklat Tranters kompetens inom service och reservdelar och dess säljprocesser. Fabriken i Vänersborg har utvecklat hög kompetens inom Lean och framför allt 5S och standardiseringsarbete under Torbjörns ledning.

” Tack vare den långa historiken av kvalitet och kundfokus som PMC Cylinders har ser jag mycket fram emot att kunna delta i den framtida utvecklingen. Det är en spännande marknad som PMC Cylinders är verksamma i och är i ständig utveckling”

Håkan Säberg lämnar PMC Cylinders efter 12 år som VD. Under Håkans ledning har bolaget gjort flera stora och viktiga förändringar. Bland annat har verksamheten renodlats till att vara än tydligare och idag en av världens ledande tillverkare av hydraulcylindrar för mobil utrustning såsom gaffeltruckar, reach stackers, mobilkranar, arial platforms och jordbruksmaskiner.

Samtidigt som vi önskar Håkan lycka till välkomnar vi Torbjörn till hans nya position!

Mer information:

Lars Fredin VD, Koncernchef för Dacke Industri, Styrelseordförande PMC Cylinders

Dacke Industri       Phone: +46 76 770 7100        e-mail: lars.fredin@dackeindustri.se

Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Medlemsnyhet

Företag