23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Marknadsföring som kan ge dolda intäkter

| Medlemsnyhet | Företag Nordiske sponsrat innehåll

Det kan finnas mycket av omsättningen som går förlorad när man som företag inte syns.

I takt med att vi shoppar och köper det vi behöver över internet har företagens fokus, inom marknadsföringen, flyttats ut på internet. Många företag har fullständigt glömt den delen av marknadsföringen som ligger utanför internet, vilket kan innebära att flera företag förlorar marknadsandelar för varje dag som går.


Inom marknadsföring handlar det om att synas och detta kan vara en avgörande faktor för om ett företag, en butik eller restaurang går med vinst eller inte. Det är ganska enkelt; syns du inte finns du inte. Fler och fler företagare väljer därför att investera i skyltar, gatupratare, reklam och dylikt som kan fånga de förbipasserandes uppmärksamhet. Många av de inköp vi gör är impulsköp varför denna typ av marknadsföring kan vara avgörande. Ett företag som Skiltex har valt att specialisera sig på just denna typ av reklam.

Synas på två olika sätt
Reklam kan beskrivas på många olika sätt och är en del av marknadsföringen. För att kunna ta marknadsandelar gäller det att man håller sin personal uppdaterad och att företaget följer samhällets utveckling. Detta är, enligt de många kunniga på området, ett bra recept på att få ett företag att växa. Och det är endast få undantag som gör sig gällande när det kommer till marknadsföringen även om dessa existerar till viss del inom särskilda typer av bolag.


Marknadsföringen har olika grenar varav reklamen utgör en av dessa. Onlinereklam och traditionell reklam kan skilja sig åt på olika sätt. Dels eftersom reklamen online kan göras interaktiv och anpassas efter den som ser den. Detta är inte möjligt med den traditionella typen av reklam så som skyltar, uppslag, affischer och liknande. Däremot har denna typ av reklam fått ett stort uppsving på grund av den retrotrend som den för med sig. Idag betalar folk dyra pengar för gamla reklamaffischer som blir till inredningsdetaljer i hemmet.

Bortglömd marknadsföring - en guldgruva
Internet har blivit en allt större plattform där många av de vardagliga ärendena, som är en del av de allra flesta människors vardag, kan skötas utan problem. Ett av dessa ärende är naturligtvis inköp och shopping. Vilket har gjort reklamen och marknadsföringen på denna plattform viktig. Men det innebär inte att man som företag bör försumma andra typer av kanaler där man också kan skapa reklam och komma i kontakt med existerande eller potentiella nya kunder.
Det finns flera exempel på företag som helt enkelt har ändrat bransch och där verksamhetens ursprungliga affärsidé har skrotats och där man idag istället livnär sig på att trycka upp och sälja företagets äldre reklamaffischer, skyltar eller liknande - till höga priser.

Medlemsnyhet

Företag
Nordiske sponsrat innehåll

Sänd till en kollega

0.062