23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Pressmeddelande från Caltech AB

| Medlemsnyhet | Företag Caltech

Introduktion till den nya referensstandarden för luftfuktighet i laboratoriet - Michell S8000 -100

Den nya Michell S8000 –100 är en hygrometer med hög precision och låg daggpunkt utformad för att uppfylla kraven på fuktkalibrering. Michells ingenjörer har använt den senaste utvecklingen inom kyld spegelteknik för att uppnå tillförlitliga, repeterbara mätningar av låga daggpunkter ner till -100 °C, med en onoggrannhet på ±0,1 °C, utan behov av ytterligare kylning.

Kärnan i det nya instrumentet är ett unikt avancerat optiksystem, som detekterar minimala förändringar i fukt kondenserad på spegelytan. Detta säkerställer hög känslighet och snabb respons på förändringar i frostpunkt, även vid låga luftfuktighetsnivåer/daggpunkter, där mätningar är de mest utmanande. S8000 -100  spegelhygrometer  uppnår ±0,25 °C stabilitet @-100 °Cfp   på mindre än sex timmar, den bästa tillgängliga hastigheten från något instrument i sin klass och uppnår en reproducerbarhet på ±0,15 °Cfp reproducerbarhet vid 100 °Cfp.

Dessutom är S8000 -100 det minsta och lättaste instrumentet som erbjuder frostpunktsmätningar ner till -100 °C. Den väger 22 kg och passar in i 19" rackformatet eller kan användas bekvämt på en bänk.

Det finns inget behov av att operatörerna övervakar instrumentet kontinuerligt eftersom det erbjuder fullständig automatisering och fjärrövervakning via programvara. Det breda utbudet av kommunikationsprotokoll inkluderar Modbus RTU via USB, RS232, RS485, Modbus TCP över Ethernet. Datalogging till SD-kort och användarkonfigurerbara analoga utgångar är också tillgängliga.

Typiska användningsområden för S8000 -100 är som referenshygrometer i standardlaboratorier, fuktkalibreringsanläggningar och precisionsfuktighetsmätningar för forskning och utveckling.

Medlemsnyhet

Företag