23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

AP&T Remote Access Case löser akuta driftstopp på distans

| Medlemsnyhet | Företag AP&T

Nu introducerar AP&T en ny tjänst för kunder som snabbt behöver åtgärda ett oplanerat driftstopp, oavsett när och var i världen det inträffar.

Remote Access Case innebär att en akutväska med utrustning för fjärranslutning skickas med expressfrakt till kunden, som själv kopplar upp sina maskiner mot AP&T:s technical support för diagnos och problemlösning på distans.

Nöden är som bekant uppfinningarnas moder. Det har visat sig inte minst under det gångna året då restriktioner på grund av pandemin ofta gjort det svårt för AP&T:s servicetekniker att besöka kunderna på plats. För kunder som ännu inte investerat i en permanent lösning för fjärranslutning av sina maskiner erbjuder AP&T nu en ny temporär lösning för technical support och problemlösning på distans.

– Vår nya tjänst Remote Access Case är framtagen för att hjälpa kunden att hantera akuta situationer på ett snabbt och effektivt sätt. Råkar man ut för ett driftstopp är det bara att kontakta oss, så skickar vi utrustningen omedelbart. På plats kan sedan kundens egna tekniker fjärransluta maskinerna till vår supportavdelning som söker reda på felet och löser det eller föreslår hur det kan åtgärdas, säger Mats Kinnby chef för Global Technical Support på AP&T.

För de kunder som vill ha kontinuerlig tillgång till AP&T:s technical support via fjärranslutning erbjuder AP&T ett så kallat tillgänglighetsavtal, med fast installerad utrustning för uppkoppling.

– Det är det bästa och mest kostnadseffektiva sättet att säkerställa en långsiktigt hög maskintillgänglighet. Förutom att lösa eventuella akuta problem innebär avtalet att vi regelbundet ser över maskinernas status och kan förebygga driftstörningar på distans. Under det gångna året har allt fler av våra kunder fått upp ögonen för den stora trygghet ett tillgänglighetsavtal ger, säger Mats Kinnby.

 Fakta AP&T Remote Access Case

  • Akutväska med utrustning för fjärranslutning av maskiner till AP&T:s technical support för felsökning, diagnos och åtgärder.
  • Finns på alla AP&T:s servicekontor – hanteras av ordinarie lokal kundkontakt.
  • Skickas med expressfrakt över hela världen.
  • Ansluts av kundens egna tekniker.

Läs mer om AP&T:s tillgänglighetsavtal:
https://www.aptgroup.com/solutions/aftermarket-services

Medlemsnyhet

Företag
AP&T

Box 32
Rönnåsgatan 3A
523 21 Ulricehamn
Sverige
AP&T

Sänd till en kollega

0.062