23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Damstahl - bland de bästa i det danska e-handelspriset

På ett hotell intill Köpenhamns flygplats deltog Damstahl förra veckan som en av fem nominerade för det danska E-handelspriset inom kategorin ”Bästa B2B-verksamheten online med en omsättning över 200 miljoner DKK”.

I februari 2020 påbörjades ett nytt projekt i stålgrossisten Damstahls digitala resa. En ny övergripande vision utvecklades för att differentiera sig på annat sätt än bara pris och produkt och gruppen var enig, en ny webbshop skulle utgöra grunden för denna förändring. En process påbörjades tätt därefter och i ett nära samarbete med kunder och medarbetare lanserades den nya webbshoppen 2021.

Resultatet? Från en digital omsättning på cirka 140 mSEK år 2020, uppnådde företaget en digital omsättning på 346 mSEK 2021 med ett förväntat resultat på 670 mSEK 2022. Webbshoppen är utvecklad tillsammans med Damstahls dotterbolag Slize Digital som, även dem, tapetserade listan av finalister i tävlingen under kategorin ”Bästa E-handelscase”, med Damstahls hemsida och webbshop som case.

- Nu är det två år sedan vi lanserade vår digitala plattform, som många av våra kunder har tagit till sina hjärtan. Det är avgörande att vi fortsätter den här utvecklingen med och för våra kunder, genom att fortsätta utmana varandra. Vi har en omfattande backlog med saker som ska utvecklas och vi är övertygade om att vi återvänder till Köpenhamn nästa år och avslutar kvällen med ett pris i handen, säger Martin Hed, digital affärsutvecklare Damstahl Sverige.

Damstahl är stolta och glada över nomineringen tillsammans med Slize och vill rikta ett särskilt tack till de kunder som har varit med och bidragit till utvecklingen.

Bildkälla: VINIA Media

Damstahl ab
Cylindergatan 2
212 41 Malmö
Malmö stad
Sverige
VAT nummer: SE5562078534

Kontaktperson

OM
Oscar Mellbourn
Marknadskommunikatör
osme@damstahl.com

Sänd till en kollega

0.047