23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Panasonic demonstrerar ny AI-baserad tjänst som personaliserar detaljhandel i butik

Panasonic samarbetar med den ledande dataanalytikern ADEAL Systems som använder generativ AI-baserade chattbotar för digital skyltning i innovativa Customer Experience Centre (CXC).

Panasonic Connect Europe lanserade i dag en ny AI-baserad lösning som kommer att revolutionera detaljhandeln genom att anpassa annonser med generativ AI-baserade chattbotar för kunder när de handlar. Butiker kan nu automatiskt övervaka kundernas demografi, kombinera denna information med köppreferenser och annan information som väder eller lokala evenemang och omedelbart anpassa reklamen på skärmar i butiken. Panasonic har inlett ett samarbete med de ledande data- och AI-specialisterna ADEAL Systems för att kombinera sin AI-baserade personliga shoppingassistent CUSAAS (CUstomer Segmentation As-A-Service) med sina toppmoderna kamera- och displaylösningar för detaljhandeln och skapa shoppingupplevelser på en helt ny nivå. 

Den nya lösningen, som visades upp på Panasonics innovativa Customer Experience Centre (CXC) på Panasonic Campus i München, är en smart rekommendationstjänst som gör det möjligt för fysiska återförsäljare att ta onlineupplevelsen till butiken eller skapa en omnichannel-strategi genom att använda realtidsdata för att på ett intelligent sätt rekommendera och anpassa kommunikationen med kunderna. 

"Det är en genialisk lösning som matchar den demografiska informationen – aldrig personuppgifter – med köppreferenser och annan lokal information för att skapa en ny shoppingupplevelse", förklarar Jens-Michael Pohl, försäljningschef för Panasonic Connect Europe. "Allt detta är möjligt i dag tack vare AI. AI i kamerorna för att identifiera profiler, AI i backend-systemet för att föreslå produkter och generativa AI-funktioner för att omedelbart leverera personlig reklam. Naturligtvis rekommenderar vi alltid en mänsklig kvalitetskontroll av kommunikationen innan den publiceras, men det är i grunden ett AI-automatiserat system som kan använda generativa AI-applikationer, beroende på återförsäljarens val."

Lösningen använder kameror för att identifiera demografiska egenskaper hos dem som befinner sig i butiken. Analysen överförs till CUSAAS-systemet och kombineras med ytterligare extern information för att generera produktförslag. Generativa AI-baserade chattbotar används sedan för att utforma annonser i realtid, som levereras via skyltapplikationen från FRAMR innan de visas på Panasonics 4K-skärmar. 

Dr Vladimir Rubin, VD och grundare av ADEAL Systems, tillägger: "Panasonic har inte bara ett brett utbud av innovativa tekniska lösningar för detaljhandeln utan är också en stark konsultpartner med stor erfarenhet. I kombination med AI-kraften i CUSAAS är detta en verklig end-to-end-lösning för återförsäljare. Även om det har varit mycket hype kring AI, tillhandahåller vi genom detta partnerskap en genuin applikation som levererar kontrollerad integration av AI i marknadsföring, kundupplevelse och operativa processer inom detaljhandeln." 

Jens-Michael Pohl avslutar: "Fysiska återförsäljare vänder sig till tekniken för att förbättra kundupplevelsen, locka kunder tillbaka till butiken och förbli konkurrenskraftiga mot nätbutiker. Medan våra egna lösningar möjliggör mer kontroll över prissättning och lagernivåer samt förbättrad säkerhet och engagemang i butik, kan vi nu i kombination med CUSAAS på ett intelligent sätt rekommendera produkter till kunder och göra så mycket mer.  Jag skulle vilja bjuda in återförsäljare att se det i verkligheten i vår CXC som verkligen ger liv åt funktionerna på ett mycket visuellt och praktiskt sätt."  

digitalPR
Vejlsøvej 51
8600 Silkeborg
Silkeborg Kommune
Danmark

Sänd till en kollega

0.031