AP&T: Effektiv och långsiktigt trygg reservdelsförsörjning allt viktigare för våra kunder

| Medlemsnyhet | Företag AP&T

– Oavsett var i världen våra kunder befinner sig ska de alltid ha tillgång till rätt delar.

Just nu undersöker vi hur vi kan utveckla vårt erbjudande för att ytterligare öka maskintillgänglighet och förebygga oplanerade stillestånd, säger Magnus Svenningsson, Director Aftermarket Services på AP&T.

AP&T:s ambition är att varje kund ska få ut mesta möjliga av sin investering under maskinernas hela livslängd. De ska vara redo att göra sitt jobb när de behövs, vilket inte sällan betyder så stor del av dygnet som möjligt. För att minimera både planerade och oplanerade stillestånd krävs en trygg och snabb tillgång till reservdelar.

Därför har AP&T byggt upp en reservdelsförsörjning med stark lokal och regional närvaro. Basen är AP&T:s tre reservdelslager i Europa, Asien och Nordamerika, dit man kan vända sig direkt för personlig service, rådgivning och beställning. I många fall läggs också ett lager av de vanligast förkommande slitagedelarna upp direkt hos respektive kund eller hos närmsta AP&T servicekontor.

– Nästa steg är att bygga upp en global webbshop där våra kunder kan beställa reservdelar 24/7. Parallellt utvecklar vi uppkopplade tjänster som gör det möjligt för kunderna att övervaka hur produktionsutrustningen mår och mäta slitaget på ingående komponenter. Genom att ha full kontroll över maskinernas status kan underhållet detaljplaneras och delar beställas i tid för att minimera avbrott och undvika produktionsbortfall, säger Magnus Svenningsson.

 aptgroup.com

Medlemsnyhet

Företag
AP&T

Box 32
Rönnåsgatan 3A
523 21 Ulricehamn
Sverige
AP&T

Sänd till en kollega

0.055