23948sdkhjf

Avstamp för Sverige som Hannover Messes partnerland

"Tillsammans stärker vi vår samlade innovations- och konkurrenskraft", säger Johan Söderström, vd för ABB Sverige.
Teppo Tauriainen, Utrikesråd för handelsfrågor vid Utrikesdepartementet, inledde presskonferensen.

– Att Sverige bjudits in att vara partnerland vid Hannovermässan nästa år innebär unika möjligheter för svenska företag. Här kan de hitta nya partners, återförsäljare och nå ut på fler marknader.

Business Sweden har regeringens uppdrag att leda projektet.

Ylva Berg är vd på Business Sweden.

– Under konceptet ”Sweden Co-Lab” kan vi positionera oss som hela världens växthus för innovativa samarbeten, där svenska företag blir den självklara partnern.

Johan Söderström är vd för ABB Sverige.

– Vi ser fram emot att tillsammans med övriga partners och företag i den svenska paviljongen lyfta fram hur vi genom samarbeten inom digitalisering, elektrifiering och robotisering skapar hållbara värdekedjor.

– Vi vill visa att med hjälp av ABB:s teknik och människor tar vi tillsammans vara på de enorma möjligheterna som vi ser för industrins utveckling.

I april 2019 är det första gången Sverige är partnerland vid Hannovermässan, världens största industrimässa.

Svenskt näringsliv sluter upp med storbolag och startups under temat “Sweden Co-Lab”. Centralt är innovation, hållbarhet, digitalisering och globalisering. Svenska företag och svenska lösningar tar position som världsledande inom smart industri.

Bakom kraftsamlingen finns ABB, Combient, Ericsson, SKF och Tetra Pak ihop med regeringen och en mängd nationella nyckelaktörer som Energimyndigheten, Ignite Sweden, KTH, RISE, SISP och Vinnova.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062