23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Pressrelease från Mekana Maskin AB

Steens Mekaniska i Tidaholms AB har investerat i en ny bandsågautomat av fabrikatet KASTO som marknadsförs av Mekana Maskin AB

Modellen är KASTOmiwin A 4.6
Geringsbandsågautomat med hög kapacitet för kapning av profiler, rör och homogent material i 90°-kapning samt i automatisk geringskapning från +60°till -45°.
Den exakta geringsinställningen är steglöst valbar, läses av digitalt och spänns automatiskt. Den stabilt placerade vridpunkten i skärningspunkten mellan materialanliggningskanten och sågbandet garanterar en exakt dimensionsreferenslinje vid 90° eller respektive geringskapning.
Steens Mekaniska
erbjuder kundanpassade produktionstjänster till kunder inom tillverknings-, maskin- och automationsindustrin, av allt från tillverkning och montage av enskilda mekaniska komponenter och delsystem till kompletta maskin- och automationssystem.
Vi har en modern produktionsanläggning och maskinpark med stor kapacitet. Vi är en flexibel organisation med korta beslutsvägar och rätt kompetens. Detta tillsammans med ett välutvecklat nationellt och internationellt nätverk av samarbetspartners gör att vi inom ett brett spektrum kan leverera såväl stora som små uppdrag.
Vi har spetskompetens inom svetsning, skärande bearbetning och inom kvalificerat montage av industriella system.

Mekana Maskin AB
Kulvägen 1