23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Verkstäderna
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

SKF har tagit steget mot ett underhåll i framkant

Vad är ett underhåll i framkant och vad krävs för att uppnå det? På SKF vill man utöva ett smart underhåll med digitala verktyg och artificiell intelligens – men det ska grundas med ett välfungerande analogt underhåll.

Niclas Larsson, som ansvarar för underhållet på SKF:s fabrik i Göteborg, klev in genom företagets dörrar 1994. Under sina 30 år har han hunnit med en hel del – han har arbetat i produktionen, som produktionstekniker, operatör och produktionschef. De senaste 15 åren har han arbetat med underhåll. 

– Vår polstjärna inom underhåll är Maintenance Excellence. Det är inte bara digitalisering och IT, det är mycket fotarbete och mycket daglig styrning. Det gör vi på flera nivåer inom företaget, säger Niclas Larsson.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.266