23948sdkhjf

Carlsberg går fortsatt bra

Carlsberg Sveriges fortsatta satsning på Ramlösa och fokusering på ölmärkena Carlsberg, Falcon och Pripps Blå, är viktiga framgångsfaktorer för den positiva utvecklingen. Tillväxten i Sverige under andra kvartalet 2007 är ett resultat av fortsatta volymframgångar och ökade marknadsandelar på Systembolaget. De positiva siffrorna är resultatet av en fortsatt utveckling inom försäljning samt rationaliseringar och kostnadsbesparingar inom en rad områden.

Rörelseresultatet för Carlsbergs-koncernens första halvår ökade med 31 procent jämfört med samma tidsperiod föregående år. En positiv utveckling på flera av Carlsbergs marknader tillsammans med fortsatt fokus på innovation och optimering av försäljnings- och marknadsföringsresurser har dessutom resulterat i en ökning på 12 procent i jämförelse med samma period föregående år. Tillväxten är tydlig inom alla regioner, med den största utvecklingen i Östeuropa och Asien. Rörelseresultatet steg med 31 procent med en bra organisk tillväxt både i Väst- och Östeuropa. Carlsberg Sverige utvecklar, tillverkar och säljer öl, mineralvatten och läsk samt distribuerar ett brett vin- och spritsortiment. Carlsbergs framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig nästan 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa, Pepsi och Schweppes är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige ingår i den internationella koncernen Carlsberg Breweries, med verksamhet i över 40 länder.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.203