23948sdkhjf

SCA:s hygienprodukter stora i USA

SCA ser en fortsatt växande försäljningsutveckling för sina hygienprodukter i Nord- Central- och Sydamerika de närmaste åren. Dessutom ser företaget möjligheter till selektiva förvärv.

SCA Americas har idag en renodlad hygienverksamhet med starka marknadspositioner inom såväl mjukpapper som personliga hygienprodukter och målet är att växa organiskt med 5 - 7 procent under de närmaste åren. - Vi har starka varumärken i vår produktportfölj, säger Thomas Wulkan, vd för SCA Americas. I Colombia slår exempelvis våra varumärken för mjukpapper (Familia) och mensskydd (Nosotras) några av världens mest kända varumärken i kännedom och igenkänning. Positionerna har vi byggt upp lokalt, ofta genom starka samarbetsföretag, joint ventures. Vi har plattformen - nu vill vi fortsätta att växa och etablera SCA på nya marknader i regionen. SCA öppnar upp för selektiva förvärv, men poängterar att den organiska tillväxten är minst lika viktig, liksom att öka förädlingen av produkter och tjänster. I USA har SCA etablerat sig som en ledande aktör inom mjukpapper utanför hemmet. De starkaste segmenten är inom restaurangsektorn och kommersiella arbetsplatser. Inom både dessa segment arbetar SCA med att öka värdet i våra produkter och tjänster. Svenska Cellulosa Aktiebolaget SCA är ett globalt konsumentvaru- och pappersföretag som utvecklar, producerar och marknadsför personliga hygienprodukter, mjukpapper, förpackningslösningar, tryckpapper och sågade trävaror.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062