23948sdkhjf

Woolpower starka både lokalt och internationellt

Annonskampanjen för Woolpower har i konkurrens med mer än 5 500 annonser från 45 länder blivit en av finalisterna i EPICA, i kategorin "Fashion: Clothing and Fabrics".

- Det här är otroligt hedrande och ger massor av inspiration inför våra fortsatta satsningar, säger Sara Wänseth, marknadschef Ullfrotté AB. Det nya varumärket har slagit otroligt positivt både i Sverige och internationellt och kommer redan i år att resul Östersundsföretaget Ullfrotté AB har bytt varumärke till Woolpower och kampanjen för det nya varumärket har blivit uppmärksammad både internationellt och på hemmaplan. Marknadskampanjen är ett resultat av samarbete mellan Ullfrotté AB, reklambyrån McBride och fotograf Jörgen Reimer. ”Fryser du? Så onödigt.” är namnet på kampanjen och tanken bakom är att få fram känslan av kyla i olika miljöer och ge den bästa lösningen hur man håller sig varm. Ullfrotté AB vann priset för Årets Marknadsförare i Jämtland Härjedalen 2007. EPICA, Europas största tävling för marknadsföring, utser varje år "Europe’s Best Advertising". Juryn består av Europas ledande reklam- och marknadstidningar. I kategorin ”Fashion: Clothing and Fabrics” har Woolpower utmärkt sig som en av tio finalister. Levi’s har redan tagit hem segern, men det Östersundsföretaget hamnade på samma plats som Diesel och Nike. Ullfrotté AB tillverkar sedan 1972 värmande underställ, förstärkningsplagg och sockor i fin merinoull. 100 procent av tillverkningen sker på plats i Östersund, från garn till färdigt plagg.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062