23948sdkhjf

Nytt koncept ska förenkla produktfotografering

I dagarna lanseras PackshotCreator-konceptet i Sverige. Tanken är att man inte ska behöva vara proffsfotograf för att kunna ta snygga produktbilder och 3D-animationer. Och att publicera på webben sker med en knapptryckning.

Grundaren Laurent Wainberg identifierade 2001 en utmaning. Företagens behov av att sprida bilder på sina produkter ökade i takt med Internets framväxt. Därmed skapades också ett nytt fönster att visa upp produkterna i och idag sker även stor del av försäljningen via webben. Men att anlita en fotograf och hyra fotostudio är dyrt och tar mycket tid. Speciellt om det är många produkter som ska fotograferas och dokumenteras. – I slutändan handlar det om kronor och ören. Tidigare har du varit tvungen att förlita dig på en proffsfotograf om du vill ta produktbilder. Vi gör det möjligt att uppnå samma resultat, utan att behöva lägga ut arbetet. Vi tror att många företag är behjälpta av att snabbt kunna ta produktfotografier, för att exempelvis uppdatera utbudet i webbshopen eller skapa en produktkatalog utan att stressas av deadlines, säger Rick Johan Aller, som ansvarar för den skandinaviska lanseringen. Lösningen är en professionellt upplyst miljö med en kamera, detta styrs fullständigt av konceptets mjukvara. PackshotCreator-konceptet gör det möjligt att skapa alltifrån produktbilder utan skugga till 3D-animationer i HD-format. Du kan enkelt skapa vattenstämplar, exportera dem till diverse program eller bildhantera direkt i mjukvaran. Sedan starten kan företaget räkna Philips, Fujifilm, Hermès och Lanvin till kundlistan. Att det råder lågkonjunktur nu skrämmer inte Sysnext, företaget bakom Packshot-konceptet. Försäljningen kommer främst att ske via återförsäljare. På vår webb finns animation som visar resultatet av PackshotSpin.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063