23948sdkhjf

Sätter mustasch på tusen bilar

I november stödjer nordiska installations- och serviceföretaget Assemblin kampen mot prostatacanser för andra året i rad.
Ovanpå en gemensam insamling till kampen mot prostatacancer uppmärksammar Assemblin kampanjen Mustaschkampan genom att sätta mustascher på sina bilar, enligt ett pressmeddelande.

Precis som föregående år gör Assemblins filialer gemensam sak genom att samla ihop ett bidrag som sedan går till Mustaschkampen i Sverige.

I år skänks även bidrag till nordiska motsvarigheter inom organisationsvärlden i Norge och Finland.

Bidragen avser forskning för förbättrade diagnos- och behandlingsmetoder samt opinionsbildning.

Ett flertal vet inte att prostatacancer är Sveriges, Norges och Finlands vanligaste cancersjukdom och att en upptäckt på tidigt stadium kan rädda liv.

Assemblin återupprepar även framgången med de mustaschklädda bilarna, som ser till att öka budskapets spridning om den viktiga kampen.

I år sätter närmare tusen bilar strålkastarljuset på prostatacancer över hela Sverige, Norge och Finland.

Mustaschkampen, som sker i november varje år, är ett inslag i den internationella kampanjen Movember som uppmärksammar mäns hälsa.

Avsikten med kampanjen är allvarligt, att rädda liv, men humor är också en viktig ingrediens.

Mustaschen är en symbol för Movember och många publicerar roliga bilder på sina tilltagande mustascher i sociala medier under kampanjtiden.

– Många av våra medarbetare har ett personligt engagemang i kampen och därför tycker vi att det är viktigt att stödja Mustaschkampen. Att Mustaschkampen blandar humor och allvar tycker vi är positivt och något som ökar engagemanget – både hos oss i Assemblin och hos allmänheten, säger Mats Johansson, koncernchef och vd för Assemblin.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078