23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Verkstäderna
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Fordonstillverkaren spelar på jobbet – för bättre fokus

Fordonstillverkaren Kia i Slovakien har utfört en pilot på en fokusutbildning med Mentalytics –  ett företag inom braintech-marknaden.

Och de är nöjda med resultatet. Så nöjda att de nu kommer utvärdera hur fokusutbildningen skulle kunna implementeras i deras organisation. 

Men innan vi berättar mer om vad spelet innebär och hur det fungerar måste vi få veta vad de som provat tycker. Vi hör med Charlie Ohlén som är vd på Mentalytics

– Sammantaget får vi mycket positiv feedback från de arbetare som deltog. Vanligtvis är det lite tveksamt att gå in i det, men när alla hade provat det hade vi mycket positiva rapporter om arbetarnas attityd. Ordet spred sig också snabbt över fabriken vilket resulterade i detta större partnerskap som vi har tecknat nu, berättar Charlie Ohlén för Verkstäderna och fortsätter:

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078