Det finns ingen genväg till framgång!
Vi måste tillverka bra produkter och utveckla vårt tänk hela tiden.
Den tiden är för länge sedan förbi då man var ensam om en produkt på marknaden. Rent funktionella egenskaper räcker inte längre, man måste leverera mer och utveckla sitt koncept precis hela tiden. Det är krävande, men samtidigt fantastiskt roligt och utmanande.
Krav och konkurrens är drivkrafter
”På Axelent vet vi att det inte finns några genvägar till framgång. Istället för att se ökade krav från kunden och en hård konkurrens som problem, är de drivkrafter för oss. Vi försöker alltid hitta en kombination där vi dels levererar det som förväntas av oss, men sedan adderar det som gör att kunden fortsätter att välja Axelent och gör det för att de vet att vi utvecklas och alltid levererar en bra produkt. Det ska vara en mix av trygghet och delaktighet i ett framgångsrikt team som ska utgöra väsentliga anledningar till att välja oss.”
Rätt förutsättningar
”I detta nummer ger vi ett par exempel på hur vi jobbar för att göra ovanstående möjligt. Det gör sig inte självt, vi måste grunda med rätt förutsättningar.
Vår nye fabrikschef Carl-Johan Lundgren till exempel, har spännande tankar om hur produktionen kan utvecklas. Vi kommer också att intensifiera vår satsning på produktutveckling, vilket känns väldigt naturligt nu när vi har fått ett så kraftfullt tillskott i organisationen genom Axelent Engineerings designgrupp i Huskvarna.”
Det går bra nu!
”Kikar på resultatet från 2013 och kan konstatera att det blev ett mycket bra år för oss, inklusive några riktiga toppnoteringar vilket är fantastiskt roligt. Även 2014 har börjat bra. Det känns som om det är bra fart i industrin nu med stora satsningar på automation och säkerhet. Det ger oss ytterligare energi att göra ett ännu bättre jobb hos våra kunder.
Med andra ord: Det går bra nu!”
Stefan Axelsson
Marknadschef